-
Zwroty i reklamacje
REGULAMIN ZAKUPÓW TOWARÓW NOWYCH I MEBLI ANTYCZNYCH .
Każdy rodzaj zamówienia dokonany w firmie Francuskie Klimaty jest potwierdzeniem zapoznania się z regulaminem i jego akceptacją.
Sprzedajemy towary nowe , oraz stare , używane - antyczne po stylizacji lub odnowieniu
MEBLE ANTYCZNE I NOWE DREWNIANE :
Meble antyczne są w większej mierze wykonane z drewna w większości ręcznie . Meble nowe z serii Prowansja wykonane są z litego drewna sosnowo -świerkowego sęcznego . Decydując się na mebel drewniany musisz mieć świadomość ,że to żywy organizm , który " pracuje " i wymaga zapewnienia mu odpowiednich warunków .Występowanie na meblach drewnianych nieregularności , zagłębień , wypukłości , sęków , słojów , łączeń , faktur , róznych wybarwień , szpachlowania itp. - jest sprawą naturalną i nie jest podstawą do reklamacji .Meble należy użytkować w pomieszczeniach zamkniętych, wietrzonych i zabezpieczonych przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi. Pomieszczenie, w którym znajdują się meble, powinno mieć temperaturę powietrza od 15 do 30 stopni, oraz wilgotność powietrza 45-60%. Meble muszą być chronione przed bezpośrednim padaniem światła słonecznego. Nie należy stawiać mebli przy bezpośrednich źródłach ciepła.Chroń meble przez bezpośrednim działaniem wody. W przypadku zalania wytrzyj je do sucha . Meble należy czyścić tylko środkami przeznaczonymi do pielęgnacji mebli woskowanych. podczas czyszczenia i konserwacji należy unikać mocnego tarcia oraz wykorzystania szorstkich i twardych materiałów mogących rysować powierzchnie. Oczyszczanie z kurzu najlepiej suchą ściereczką .
Należy unikać kontaktu powierzchni z wysokimi temperaturami, wodą i rozpuszczalnikami. czynniki te mogą wpłynąć na uszkodzenie powłoki woskowanej objawiające się w postaci odbarwień i zmatowień.
Meble drewniane to nie są meble niezniszczalne ! - używaj ich z ostrożnością . Przy posługiwaniu się ostrymi czy kanciastymi przedmiotami - np. sztućcami , naczyniami na blacie itp.... zawsze zabezpiecz powierzchnię odpowiednią podkładką .
Meble po stylizacji pokryte są farbą i / lub woskiem . To nie jest fornir ! - przy uszkodzeniach mechanicznych farba może ulec złuszczeniu . Dzięki oczyszczaniu drewna i uzywaniu specjalnych podkładów powłoka farby jest trwała ale nieodporna na uszkodzenia mechaniczne !
Jeśli meble zostały doręczone w zabezpieczającej folii - należy je rozpakować , drewno musi oddychać. Meble zostawione w folii przez dłuższy czas mogą popękać, reklamacja w takim przypadku nie będzie brana pod uwagę.
Kupując przez internet weż pod uwagę ,że kolory mogą sie trochę różnić od rzeczywistych - zależy to od indywidualnych ustawień monitora!
Meble stare , antyczne to meble UŻYWANE , nie nowe !
Odnowienie czy stylizację przeprawdzamy ze starannością , ingerujemy w mebel do tego stopnia aby zachować jak najwięcej z oryginalności mebla - nie poprawiamy konstrukcji mebla , nie wymianiamy elementów konstrukcyjnych - w każdym przypadku pozostawione są oryginalne. Wymieniamy tylko te części mebla , które są popsute lub w złym stanie . Elementy będące w dobrym stanie pozostawione są oryginalne . Głównie nalsza prace polegają na zewnętrznej zmianie stylizacji mebla - jak stylizacja kolorystyczna , wymiana tapicerki na nową itp.. Spody stołów rozkładanych i spody dostawek zazwyczaj pozostawione są bez stylizacji /malowania aby oryginalne mechanizmy pod spodem chodziły gładko , bez oporu,który wytwarza warstwa farby . Tyły mebli pozostawione są oryginalne, W meblach tapicerowanych wymieniamy tylko gąbki zewnętrzne , otulinę itp, które są zniszczone , te w dobrym stanie pozostawione są oryginalne. Tkaninę tapicerską oraz gwożdzie tapicerskie wymieniamy w każdym przypadku na nowe . Meble antyczne - tapicerowane posiadają wewnątrz sprężyny lub pasy oraz czasami wypełnienie sianem - jeśli nie tolerujesz takich rozwiązań - nie dokonuj zakupów.
Meble antyczne to meble w większości drewniane , i wykonywane ręcznie , montowane na czopy , wpusty itp- zupełnie inna konstrukcja i sposób wykonania niż współczesne meble więc ich sztywność , dopasowanie itp moze być inne niż mebli współczesnych wykonywanych taśmowo na profesjonalnych maszynach .
Meble przeszklone czy z lustrami mają zazwyczaj oryginalne szyby i lustra - wymieniamy na nowe tylko te , które są w złym stanie . Nie wymianiamy szkła i luster z uszkodzeniami typu rysy , plama , mały odprysk - co świadczy o oryginalności mebla i jego historii.
Blaty stołów mogą posiadać na tafli blatu niewielkie nierówności wynikające z ręcznego wykonania oraz z upływu czasu ( drewno pracuje).
Tyły mebli mogą nosić niewielkie ślady po kornikach - są to jedynie zmiany wizualne - wszelkie robaki są zawsze usuwane specjalnymi preparatami i zmiany odpowiednio zabezpieczone .
Jeśli nie akceptujesz takich śladów historii mebla - prosimy ,nie dokonuj zakupu .
UWAGA! TOWARY DREWNIANE A W SZCZEGÓLNOŚCI WOSKOWANE MUSZĄ ODDYCHAĆ ! przechowywanie mebli bez dostępu do powietrza ( np. owinięte folią , nie oddychającym materiałem itp... ) moze powodować uszkodzenia począwszy od zawilgocenia i pleśnienia poprzez zmianę koloru farby.
UWAGA! meble w naszych magazynach przechowywane są w warunkach mieszkalnych ( temperatura pokojowa , brak wilgoci ) - takie same warunki należy im zapewnić bezpośrednio po ich odebraniu od nas . Nagła zmiana warunków ( np. włozenie na jakiś czas do nieogrzewanego pomieszczenia w okresie niższych temperatur ) spowoduje szok termiczny i może doprowadzić do zniszczenia drewna jak pęknięcia , zwichrowania , opuchlizna , które mogą się pojawiać nawet kilka miesięcy póżniej - prosimy tego nie lekceważyć . Uszkodzone powstałe z tego powodu nie są podstawą reklamacji .
Praktycznie 100 % naszych towarów to towary wykonane ręcznie z typowymi do tego typu prac niedociągnięciami , wymiary objęte są granicą błędu .Wiele z nich dodatkowo jest stylizowane na staroć , wszelkie przetarcia , rysy , plamy , ubytki wykonywane są celowo aby towarowi nadać charakteru antyku ugryzionego zębem czasu zgodnie ze stylem vintage , shabby , cottage ,prowansja , hampton , new york itp. W meblach i innych wyrobach mogą wystąpić nierówności , zagłębienia , szpachlowania itp ( specyfika towarów produkowanych recznie ) pokryte warstwą docelową (bejca / lakier / farba/ wosk i inne ) - jeśli nie tolerujesz wyrobów tego typu - nie dokonuj zakupów takiego towaru .Towary objęte są granicą błędu +/- 3 cm
Meble stylizowane są ręcznie - w danej kolekcji mogą występować różnice w kolorystyce i sposobie stylizacji pomiedzy poszczególnymi meblami , na każdym egzemplarzu będzie ona niepowtarzalna i należy sie z tym liczyć przy składaniu zamówienia - nie zapewniamy ,że meble z danej kolekcji będą miały identyczne wybarwienie i stylizację . Kolekcja mebli "Prowansja" wykonywana jest ręcznie z drewna . Na blatach i reszcie mebla mogą występować typowe dla ręcznej pracy oraz do specyfiki drewna niedociągnięcia , jak sęki ,prześwity , drobne pęknięcia , ryski , nierówności , ryflowanie drewna , zagłębienia , rowki po sękach , niewielkie różnice w wymiarach , ślady po mocowaniach gwożdzi itp . Mebel drewniany to nie jest mebel z płyty ! i cechuje się swoją specyfiką - szczególnie w meblach ręcznie wykonanych oraz postarzanych ! - jeśli nie tolerujecie Państwo mebli tego typu -prosimy nie dokonywać zakupu . Takie niby "wady " nie bedą podstawą do reklamacji.
PIELĘGNACJA MEBLI WOSKOWANYCH :
Zasady konserwacji i użytkowania mebli
- Dla prawidłowego użytkowania mebli zawsze należy przestrzegać, aby pomieszczenie, w którym znajdują się było zabezpieczone przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi, tj. zbyt wysoką, względnie niską temperaturą i wilgotnością powietrza oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych.
- Meble należy użytkować w pomieszczeniu zamkniętym, w którym temperatura waha się w granicach od 10 do 30 °C, a wilgotność względna powietrza od 40 do 60%.
- Meble należy ustawić w odległości nie mniejszej jak 1 m od czynnych urządzeń grzewczych.
- W celu przedłużenia estetycznego wyglądu powierzchni należy chronić je przed bezpośrednim działaniem wody oraz innych substancji szkodliwych m.in. soli, a także przed uszkodzeniami mechanicznymi i cieplnymi.
- Przy rozpakowaniu mebli nie należy używać ostrych narzędzi.
- Przy ustawianiu mebli należy wyregulować nogi oraz elementy funkcyjne.
- Podczas użytkowania mebli należy sprawdzać i regularnie dokręcać śruby.
- Nogi mebli należy zabezpieczyć np. filcem w celu uniknięcia uszkodzenia podłogi lub stópek.
- Meble należy przenosić. Mebli nie należy przesuwać gdyż krawędzie nóg mogą spowodować uszkodzenia podłogi oraz same mogą ulec uszkodzeniu.
- Na meblach nie należy stawać, bujać się. Należy używać je zgodnie z przeznaczeniem.
- Powierzchnie mebli z laminatu, PP oraz wykończone farbami można zmywać wilgotną, bawełnianą ściereczką, a następnie niezwłocznie wysuszyć przez wytarcie miękką, suchą ściereczką. Powierzchnie wykończone na połysk należy czyścić wyłącznie suchą, miękką ściereczką.Powierzchnie woskowane czyścić wyłącznie prepartami zawierającymi wosk lub suchą szmatką.
- Materiał obiciowy należy utrzymać w czystości.
- Zabrudzenia tkanin i Eko-skór czyścić miękką, bawełnianą ściereczką delikatnie nasączoną wodą. Należy unikać przemoczenia materiału obiciowego. Wilgoć usunąć suchą ściereczką.
ZAMÓWIENIE TOWARU :
Zamówienie ze wskazaniem towaru ( zdjęcia ) prosimy przesłać na adres mailowy francuskieklimaty@onet.pl
W odpowiedzi wyślemy potwierdzenie zamówienia oraz dane do wpłaty .
Oferty pokazane w e-sklepie mają charakter podglądowy oferty dostępnej w sklepach stacjonarnych .Nie ma możliwości zakupu ze strony . Dostępność każdej oferty należy potwierdzić w sklepie mailowo lub telefonicznie. Zamówiony towar odkładamy do odebrania osobistego we wskazanym sklepie - przedmiotem naszej sprzedaży jest sprzedaż w sklepach stacjonarnych a nie sprzedaż wysyłkowa . Jeśli klient nie ma możliwości odebrać towaru osobiście - na indywidualne zamówienie klienta możemy zorganizować wysyłkę / dostawę towarów do klienta - do indywidualnej wyceny . Klient dokonując zamówienia przesyłki / dostawy zobowiązuje się do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera zg. z instrukcjami wysłanymi w potwierdzeniu zamówienia oraz w informacji mailowej wysyłanej do klienta po nadaniu paczki . Klient dokonując zamówienia przesyłki ma świadomość i godzi się na to ,że przesyłka może ulec uszkodzeniu przez kuriera - wówczas występujemy z reklamacją do firmy kurierskiej - czas rozpatrzenia reklamacji zg. z prawem przewozowym to 30 dni . Klient dokonując zamówienia przesyłki ma świadomość ,że towar przyjeżdża do niego z dużą ilością wypełniaczy , które mogą stanowić stare kartony, folie , puste butelki , styropian i inne .
Zamówienia i wysyłki realizujemy wyłącznie po przedpłacie na konto .
Nie ma możliwości rezerwacji towaru i zapłaty w póżniejszym terminie .
Towar rezerwujemy dla klienta i realizujemy po otrzmaniu potwierdzenia wpłaty na adres mailowy francuskieklimaty@onet.pl
UWAGA! Zakupiony(opłacony ) klient ma obowiązek odebrac w przeciągu max. 14 dni od zakupu !
MEBLE DREWNIANE robione na zamówienie na stolarni - okres oczekiwania ok. 8 -12 tygodni . UWAGA! zamówienia złożone w okresie przedświątecznym - okres oczekiwania moze się przedłużyć o kolejne 2 tygodnie .
W wyjątkowych sytuacjach , z przyczyn niezależnych od nas (np. choroba pracownika / ów ) , okres oczekiwania może się również przedłużyć -
będziemy informować każdego zamawiającego przynajmniej 3 tyg. przed planowanym odbiorem mebli .
ODBIÓR DOSTAWY/PACZEK
Większość kurierów ( szczególnie z paletami dowożonymi samochodem z windą ) dowozi paczki w godzinach 8-16 . Jeśli nie masz możliwości odebrać paczki w tych godzinach zgłoś to przed złożeniem zamówienia .
KAŻDY WYSYŁANY TOWAR PRZECHODZI DOKŁADNĄ KONTROLĘ JAKOŚCI . Pakowany jest skrupulatnie .
KAŻDA PACZKA JEST UBEZPIECZONA - WYKUPIONE SPRAWDZENIE PRZY KURIERZE .
Klient dokonując zakupu z wysyłką / dostawą zobowiązuje się do sprawdzenia przesyłki .
Jeśli towar będzie uszkodzony należy spisać protokół szkody z kurierem w momencie dostawy ( nie umawiać się na póżniej ! ).
Na protokole MUSI być koniecznie zaznaczone ,że paczka była na zewnątrz uszkodzona ( powiedzieć ,że było wgniecenie , wgłębienie itp) .
Bez tego ubezpieczyciel od razu odrzuca reklamacje !
Kurierzy ,którzy uszkodzą paczkę zazwyczaj ją formują lub przepakowują aby wyglądała na nienaruszoną ! po to aby uszkodzenie zewnętrzne nie było zaznaczone na protokole a reklamacja została odrzucona - proszę mieć to na uwadze.
Towar wysyłamy lub dowozimy dobrze zabezpieczony wypełniaczami tj, stare kartony , folie , styropiany , puste butelki itp...
Dobrze spisany protokół szkody jest gwarancją uznania reklamacji z powodu uszkodzenia przez kuriera . Brak spisanego protokołu szkody przez odbierającego paczkę przenosi na niego obowiązek udowodnienia ,że uszkodzenie nie powstało z jego winy - w interesie więc kupującego jest sprawdzenie paczki i spisanie protokołu w przypadku wystąpienie niezgodności !
WYSYŁKA :
Paczki nadajemy na indywidualne zamówinie klienta przesyłkami zwykłymi lub paletowymi w terminie od. 3-5 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie .
DOSTAWA organizowana na indywidualne życzenie klienta - odbywa sie po wcześniejszym ustaleniu kosztow (w zależności od ilości kilometrów ) . Kierowca jedzie sam , nie wnosi mebli do mieszkania ,pomoze je tylko wyładowac z samochodu , na czas umówionej dostawy klient musi zapewnić osoby do pomocy .
Przy kierowcy należy towar obejrzeć / sprawdzić i podpisać dokumenty odbioru towaru .
ODBIÓR OSOBISTY :
Możliwy po wcześniejszym ustaleniu terminu . Towar wydajemy nie zapakowany , pomożemy klientowi załadować go na samochód - prosimy zabrać rożnego rodzaju zabezpieczenia typu kartony , stare koce , folie , pasy itp. . Przed odbiorem klient jest zobowiązany towar obejrzeć i podpisać dokumenty ,że jest w stanie bardzo dobrym - nie odpowiadamy za uszodzenia podczas transportu zorganizowanego przez klienta . W momencie wydania towaru i podpisania dokumentów odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia zostaje przeniesiona na klienta .
ZWROTY :
Towar zakupiony za po pośrednictwem internetu , jeśli nie był używany , nie jest zniszczony lub wykorzystany i jest kompletny , można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14dni od daty odebrania przesyłki.W celu zwrotu towaru należy wypełnić formularz zwrotu ( można pobrać z internetu lub napisać ręcznie wskazując nr. konta do wypłaty srodków ) następnie przesłać go wraz z towarem i dowodem zakupu ( bardzo prosimy o informację o zamiarze odesłania towaru do zwrotu przynajmniej dzień przed wysyłką ) . Zwracany towar należy przesłać transportem we własnym zakresie . Koszt transportu pokrywa Klient.Zwrotom nie podlegają towary wykonywane / cięte na indywidualne zamówienie klienta .Pieniądze za zwracany towar zostaną wpłacone na konto podane w formularzu zwrotu w ciągu 14 dni od otrzymania towaru .Klient ponosi koszty zwrotu. Wszelkie przesyłki „za pobraniem” lub na koszt odbiorcy nie będą odbierane. Odsyłany towar należy bardzo dobrze zapakowac i zabezpieczyć wypełniaczami , które były dostawczone razem z paczką .
UWAGA! Zakupiony(opłacony ) towar klient ma obowiązek odebrac w przeciągu 14 dni od zakupu !
Towar nie odebrany w przeciągu 14 dni od zakupu zostaje wyniesiony do magazynu na ryzyko klienta , gdzie może ulec niecelowemu uszkodzeniu z winy klienta - kupujący powinien być świadomy ,że nie dokonując odbioru w terminie 14 dni od zakupu godzi na na ryzyko uszkodzenia towaru w magazynie - uszkodzony z winy klienta towar nie podlega zwrotowi !
REKLAMACJE :
Nasze towary objęte są 12 miesięczną gwarancją (towary używane - antyczne ) oraz 24 miesieczną gwarancją (towary nowe) .
Jeżeli zakupione w naszej firmie towary mają wady fabryczne prosimy o przysłanie na adres mailowy francuskieklimaty@onet.pl formularza reklamacyjnego z dokładnym opisem co się dzieje , kiedy powstała wada mniej więcej datowo, w jakich okolicznościach została zauważona , dołączenie zdjęć na których przedstawione są wady przedmiotu oraz dowodu zakupu . Nasz dział reklamacji skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dalszego postępowania. Dział reklamacji w ciągu 14 dni rozpatrzy zasadność Państwa reklamacji i poinformuje o tym pośrednictwem poczty e-mail (na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym). Reklamowany towar należy dostarczyć / dosłać sprzedawcy.Odsyłany towar należy bardzo dobrze zapakowac i zabezpieczyć wypełniaczami , które były dostawczone razem z paczką .
Decydując się na zakup mebla drewnianego biorą Państwo do swojego domu żywy mebel.
Nie uwzględniamy reklamacji na pęknięcia drewna i farby wzdłuż usłojenia czy innych wynikających z naturalnej pracy surowca. Wiele z naszych towarów to towary wykonane ręcznie z typowymi do tego typu prac nidociągnięciami , dodatkowo stylizowane na staroć , wszelkie przetarcia , rysy , plamy , ubytki wykonywane są celowo aby towarowi nadać charakteru antyku ugryzionego zębem czasu zgodnie ze stylem vintage , shabby , cottage ,prowansja , w meblach drewnianych mogą wystąpić szpachlowania nierówności ( specyfika mebli drewnianych , produkowanych recznie ) pokryte warstwą docelową (bejca / lakier / farba/ wosk ) - należy się z tym liczyć wybierając towar takiego typu , nie podlega to reklamacji .
Nie uwzględniamy reklamacji na odbarwienia spowodowane wydobywaniem się soków z drewna - to naturalny cykl i trzeba się z tym liczyć kupując meble drewniane.
Proszę mieć na uwadze ,że malowane meble , uchwyty , zawiasy pokryte są warstwą farby - to nie jest fornir ! Farba nie jest odporna na uszkodzenia mechaniczne !
Powstawanie małych pęknieć farby spowodowanych pracą surowca - szczególnie poddawanego działaniom wilgoci , zmiennych temperatur - jest procesem naturalnym i nie podlega reklamacji . Większa lub mniesza praca mebla uzależniona jest od warunków panujących w pomieszczeniu klienta i nie jest zależna od nas . Meble stylizowane są ręcznie - w danej kolekcji np. Prowansja mogą występować różnice w kolorystyce i sposobie stylizacji , na każdym egzemplarzu będzie ona niepowtarzalna i należy sie z tym liczyć przy składaniu zamówienia - różnice w kolorystyce i sposobie stylizacji między meblami nie podlegają reklamacji. Kolekcja Prowansja wykonana jest z drewna sęcznego - występowanie sęków, zagłębień , nierówności itp. jest sprawą naturalną i nie jest podstawą do reklamacji.
.
Reklamacji także nie podlegają:
-uszkodzenia mebla powstałe z winy Kupującego. Należą do nich uszkodzenia mechaniczne wynikające z nieprawidłowego montażu, nieprawidłowego ustawienia, użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem, konserwacji czy przechowywania mebli. Są to m.in. wgniecenia, obtarcia, szczeliny pomiędzy częściami mebla (poluzowanie czopów łączących), pęknięcia, złamania, zarysowania, zaciągniecia , ślady po postawieniu gorących przedmiotów, zniszczenia powłok w wyniku używania niewłaściwych środków do czyszczenia mebli, zniszczenia wynikające z kontaktu z wodą itp... Ponieważ meble są wykonane z drewna mają prawo się rozsychać czy wypaczać . Rozeschnięcia czy wypaczenia nie podlegają reklamacji zwłaszcza, że są one zwykle skutkiem warunków w jakich stoi mebel i naturalnego zachowania drewna w tych warunkach- np. trzymanie mebla w pomieszczeniu o dużej wilgotności i niskiej temperaturze zimą a latem nagrzanego i suchego. Stare meble są delikatne i prosimy wziąć to pod uwagę przed ich zakupem.TOWARY DREWNIANE A W SZCZEGÓLNOŚCI WOSKOWANE MUSZĄ ODDYCHAĆ ! przechowywanie mebli bez dostępu do powietrza ( np. owinięte folią , nie oddychającym materiałem itp... ) moze powodować uszkodzenia począwszy od zawilgocenia i pleśnienia poprzez zmianę koloru farby - takie zmiany nie podlegają reklamacji .
- uszkodzenie wynikające z użytkowania mebli w pomieszczeniu o wilgotności mniejszej niż 45% oraz większej niż 60 % (niska wilgotność może wpływać na powstawanie pęknięć a przy wyższej wilgotności mogą pojawić się wypaczenia , nierówności , tzw. rozsychanie ). Drewno to żywy organizm , który pracuje pod wpływem otaczających go warunków.
- naturalne zużywanie się produktu ,
- niedociągnięcia towaru typowe dla towarów ręcznie wykonanych - dokonując zakupu naszych towarów klient ma świadomość ,że towary to wytwór ludzkich rąk a nie odlew mechaniczny. Meble drewniane mogą nosić ślady typowe dla ręcznej pracy oraz do specyfiki drewna niedociągnięcia , jak sęki ,plamki , prześwity , drobne pęknięcia , ryski , nierówności , ryflowanie drewna , zagłębienia , rowki po sękach , niewielkie różnice w wymiarach poszczególnych części , plamki , ślady po mocowaniach gwożdzi itp
-różnice w wymiarach mieszczące się w granicach błędu +/- 3 cm w przypadku towarów szytych i innych ( bez mebli ) i +/- 5 cm w przypadku mebli .
-postarzenia towaru ,które wykonywane są celowo aby towarowi nadać charakteru antyku.
- sęki lub zagłębienia po sękach występujące w drewnie ( sęki są charakterystyczne dla wyrobów drewnianych , meble nie są wykonane z drewna bezsęcznego ) .
- różnice w kolorystyce i sposobie stylizacji między poszczególnymi meblami w kolekcji (stylizacje wykonywane są ręcznie , każda stylizacja jest unikatowa )
- występowanie małych pęknięć farby -spowodowane naturalną pracą mebla wywołaną przez czynniki zewnętrzne .
- mebel, który miał obniżoną cenę ze względu na trwałe wady i uszkodzenia .-uszkodzenie wynikające z wystawienia produktu na bezpośrednie działanie promieni słonecznych skutkujące jego odbarwieniem.
-uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego bądź nieostrożnego przewozu i przenoszenia mebli, jak i również powstałe w wyniku zdarzeń losowych i innych okoliczności niezależnych od sprzedawcy.
-uszkodzenia powstałe przez nieprawidłową pielęgnację
-różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera klienta ( kolor, proporcje).
- w przypadku mebli starych - nie są podstawą do reklamacji zmiany wynikające z upływy czasu czy ręcznego składania mebla opisane na początku regulaminu. Decydując się na mebel antyczny klient ma świadomość ,że to nie jest mebel nowy .
-nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek niepożądane skutki zawieszenia mebla na ścianie, w przypadku jego nadmiernego obciążenia w stosunku do wytrzymałości uchwytów do zawieszenia. Jeśli planują Państwo obciążyć mebel w znacznym stopniu niektóre uchwyty należy wymienić na właściwe do wagi mebla i planowanego obciążenia.
-tapicerka - wszelkie plamy, wytarcia, porwania, wgniecenia, marszczenia tkaniny w związku z normalnym zużywaniem się tapicerki w trakcie jej użytkowania lub powstałe z winy użytkownika.
-meble przeszklone czy z lustrami mają zazwyczaj oryginalne szyby i lustra - wymieniamy na nowe tylko te , które są w złym stanie . Nie wymianiamy szkła i luster z niewielkimi uszkodzeniami typu rysa , plama , maleńki odprysk - co świadczy o oryginalności mebla i jego historii - występowanie takich zmian nie jest podstawą do reklamacji .
.